Monipuolisia hyvinvointipalveluita Järvenpäässä
”Yrittämisen nälkä ohjaa toimimaan. Yrittäjä sitoutuu siihen, mitä tekee, ja laittaa paljon kiinni, että pääsee tietylle tasolle. Toisaalta yrittäminen on elämäntapa, se on luonnollista. Senkin huomaa, että yrittäjä itse voi olla rajoite yrityksen kehittymiselle”, järvenpääläisen Kulman Terapiat Oy:n toimitusjohtaja Katja Pennanen ja terveydenhuollon palveluista vastaava johtaja Johanna Salmela pohtivat.Yrityksen tarina alkoi Katjan unelmasta. Yritys perustettiin joulukuussa 2016. Luvat terveydenhuollon palveluiden tuottamiseen saatiin noin 1,5 vuotta sitten.Avaran ja valoisan toimitilan remontointi vei suunniteltua enemmän aikaa.
”Yrityksen perustamisessa paperiasiat ovat selviä, ja niihin saa ohjeita. Remontti tuotti yllätyksiä, muun muassa ilmanvaihto vaati katon laskemista, ja vastaanoton avaaminen siirtyi”, naiset kertovat.Katja Pennanen pitää kuitenkin Aluehallintoviraston vaatimuksia järkevinä. Toimitilasta haluttiin tehdä kerralla kunnollinen, jotta se toimisi myös toiminnan kasvaessa.Uuden yrityksen perustamisessa iso haaste on saada asiakkaita. Kulman Terapioiden asiantuntijat ovat hankkineet niitä verkostoitumalla. He ovat esimerkiksi käyneet puhumassa kohdennetuille ryhmille, ovat olleet esillä siellä, missä ihmiset liikkuvat.Fysioterapiaa, jalkaterapiaa ja naprapatiaaKatja Pennanen toimii jalkaterapeuttina. Hänellä on paljon diabetes- ja reuma-asiakkaita.”Urheilijat, lapset ja nuoret ovat viime aikoina olleet kasvava asiakasryhmä”, hän kertoo.
Johanna Salmela on fysioterapeutti ja lymfaterapeutti. Hän hoitaa enimmäkseen tuki- ja liikuntaelinasiakkaita.”Tarjoan myös allasterapiaa, ja uinti- ja vesijuoksutekniikan opetusta joko Järvenpään tai Tuusulan uimahallissa”, hän toteaa.Yrityksessä on tarjolla naprapaatin, Janne Veijan palvelut. Minttu Joreksen vastuulla on asiakkuudet, myynti ja markkinointi.
Kivun hoito on riittämätöntäMolemmat naiset puhuvat paljon kivusta ja sen hoidosta.”Haluamme tarjota siihen vaihtoehtoja. Kipu vaikuttaa koko elämään. Se voi huonontaa yöunta, aiheuttaa kärttyisyyttä ja heikentää elämänlaatua. Paraneminen voi alkaa vasta sitten, kun kipua saa vähennettyä”, he toteavat.Kipua hoitamalla asiakas voi rentoutua, saa jaksamista.”Tärkeää on se tunne, ettei asiakas jää yksin. Jos me emme voi antaa apua, etsimme sitä muualta. Terapeutin vastaanotto on myös se paikka, jossa voi purkaa murheitaan”, Katja Pennanen sanoo.Kulman Terapioissa ei haluta olla itse rajoite. Jos he eivät itse pysty palvelua tarjoamaan, he pyrkivät järjestämään sen yhteistyöverkoston kautta.Hyvä asiakaspalvelu tarkoittaa heillä esimerkiksi sitä, että seurataan asiakkaan vointia. Asiakas voi varata myös lyhyempiä kontrolliaikoja.Tämä artikkeli on osa terapia-alojen toimijoita esittelevää artikkelisarjaa. Artikkelisarjan tuottaa terapia-alojen erikoisohjelmisto Diarium. Harkitaanko teilläkin Diariumin käyttöönottoa? Varaa aika esittelylle täältä.