Joustava yritys menestyy
”Pienen fysioterapiayrityksen toiminnan edellytyksenä on aina ollut joustavuus ja mukautuvuus ympärillä tapahtuviin muutoksiin”, porilaisen Fysioterapia Tuula Paasiaho Oy:n yrittäjä Tuula Paasiaho pohtii.Hän pitää isojen toimijoiden rinnalla kilpailuvalttina asiakaslähtöisyyttä ja yksilöllisyyttä. Toiminnassa on keskitytty fysioterapian ytimeen, olipa asiakas lääkinnällisessä kuntoutuksessa tai itse maksava.”Fysioterapeuttimme kuuntelevat, ohjaavat ja kannustavat asiakasta selviytymään paremmin omasta arjestaan”, Paasiaho toteaa.Hänen yrityksenä on toiminut vuodesta 1993. Toiminnassa ja henkilökunnassa on vuosien mittaan tapahtunut muutoksia. Nykyinen konsepti on ollut käytössä viisi vuotta. Yrityksessä on töissä viisi fysioterapeuttia.
Monipuoliset fysioterapiapalvelutFysioterapia Tuula Paasiaho tarjoaa monipuolisia palveluita. Asiakkaiden ikähaitari on suuri, vauvasta vaariin, kuten sanotaan.”Fysioterapiatyö lasten ja aikuisten vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaiden parissa on ydinosaamistamme, mutta toimimme monipuolisesti erilaisten fysioterapiapalveluiden tuottajana”, Paasiaho kertoo.Hän itse toimii tällä hetkellä pääosin lasten fysioterapeuttina tehden esimerkiksi koti-, päiväkoti- ja koulukäyntejä päivittäin. Lasten fysioterapian lisäksi hänellä on vuosien mittaan hankittua työkokemusta ja koulutusta laajasti eri fysioterapian osa-alueilta myös nuorten ja aikuisten parissa.Suomessa ikäihmisten määrä kasvaa jatkuvasti. Yrityksessä on vahvaa osaamista heidän kotona asumisen tukemiseen fysioterapian keinoin. Tarjolla on myös hierontapalveluja.
Puolet asiakkaista on työikäisiä, muun muassa eri sairauskassojen jäseniä, vakuutusyhtiöasiakkaita tai itse maksavia. Toinen puoli asiakaskunnasta on Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen, Porin perusturvan sekä Satakunnan sairaanhoitopiirin palveluseteliasiakkaita.[/caption]Verkostoituminen on tulevaisuuttaSote tuo muutoksia kaikkeen toimitaan fysioterapiayrityksessä. Tuula Paasiaho näkee jatkuvuuden kannalta tärkeänä verkostoitumisen ja yhteistyön eri toimijoiden kanssa. Joustavuus, mukautuvuus ja kouluttautuminen uusiin toimintamalleihin ovat jatkossakin strategisesti tärkeitä asioita sekä fysioterapiapalvelussa että yrityksen kokonaistoiminnassa.”Konkreettisena suunnitelmana meillä on toimia entistä paremmin paikkakunnan lähipalvelun tuottajana ja luotettavana fysioterapiaosaajana”, Paasiaho kertoo.Asiakkailta kysytään jatkossakin, mitä arjen ongelmia hänellä on, mihin hän haluaa apua. Asiakas on keskiössä.
Tyytyväisiä Diariumin käyttäjiä. Diariumin Fysioterapia Tuula Paasiaho otti käyttöön helmikuussa 2016. Kantaan yritys liittyi ensimmäisten fysioterapiayritysten joukossa Suomessa vuotta myöhemmin.”Diarium on joustava ja helppokäyttöinen. Mikäli ongelmia on ollut, olemme saaneet heti apua ja ohjeita. Olemme olleet tyytyväisiä Diariumiin”, Tuula Paasiaho hymyilee.
Tämä artikkeli on osa terapia-alojen toimijoita esittelevää artikkelisarjaa. Artikkelisarjan tuottaa terapia-alojen erikoisohjelmisto Diarium. Harkitaanko teilläkin Diariumin käyttöönottoa? Varaa aika esittelylle täältä.