Henkilökunta on yrityksen sydän

7.9.2017
Nokian Neurofysion toimitilat.
Meillä on ihanat asiakkaat, Jukka Kuusisto sanoo. Heitä varten käytössä on avarat ja valoisat tilat.

Nokian NeuroFysion toimitusjohtaja Jukka Kuusisto korostaa henkilökunnan merkitystä laadukkaassa terapiassa. Jotta yritys pysyy kehityksen kärjessä, sen pitää panostaa osaavaan henkilökuntaan ja huippuluokan välineisiin ja puitteisiin.

Nokian NeuroFysiossa henkilökunnan ammattitaitoa pidetään yllä jatkuvalla koulutuksella. Kaikilla terapeuteilla on erikoistumiskoulutus tai lupaus sen suorittamiseen.”Meidän toimintamme perusta on asiakaslähtöisyys. Tarjoamme hyvää palvelua ja laadukasta kuntoutusta. Asiakkaalla on oikeus siihen”, Jukka Kuusisto sanoo.Osaava henkilökunta, positiivinen henki ja hyvät puitteet ovat hänestä lähtökohta sille, että työ on toiminnallisesti ja taloudellisesti kannattavaa. Se näkyy myös asiakastyytyväisyytenä.”Olimme mukana asiakastyytyväisyystutkimuksessa pari vuotta sitten. Nokialla vain muutama yritys, jotka läpäisivät seulan. Me olemme yksi noista yrityksistä jotka saivat sertifikaatin”, Kuusisto kertoo.Nokian NeuroFysiossa on töissä 12 henkilöä. Yrityksen sivutoimipisteessä Pirkkalassa on kaksi työntekijää. Lisäksi psykofyysiseen fysioterapiaan keskittyvässä tytäryrityksessä Bodymind Oy:ssä Tampereella on töissä yhdeksän ammattilaista.

Maria Iskala neuvoo Miia Luhtalampea harjoituksessa.
Asiakas on kaiken keskipiste. Maria Iskala neuvoo Miia Luhtalampea oikeassa tekniikassa.

Ihminen on kokonaisuus

Nokialla toiminta painottuu neurologiseen fysioterapiaan. Iso osa asiakkaista on Kelan vaikeavammaisten kuntoutuksessa. Sen lisäksi kuntoutetaan ikäihmisiä, työikäisiä, lapsia ja nuoria, kaikenikäisiä.Kuntoutus lähtee siitä, että ihminen on kokonaisuus. Asiakas ja kuntoutuja on aina toiminnan keskipisteessä miettimässä omia tavoitteitaan ja osallistumassa omaan terapiaan ja sen arviointiin. Terapiatilanteen lisäksi mietitään suoriutumista kotona, työssä ja erilaisissa elämäntilanteissa.”Pisimmät asiakassuhteet meillä ovat kestäneet yli 20 vuotta. Tyypillisesti asiakas käy meillä kerran tai kaksi viikossa”, Kuusisto sanoo. Siitä huolimatta tavoitteena on aina, että asiakas kuntoutuu niin hyvin, että käyntejä voi vähentää ja jopa lopettaa.

Puskaradio kertoi Diariumista

Diariumin käyttäjäksi Nokian NeuroFysio siirtyi vuoden 2017 alussa. Ohjelma löytyi puskaradion kautta, kun kollegat suosittelivat.”Olemme olleet todella tyytyväisiä. Tämä on joustavampi ja notkeampi kuin vanha ohjelmamme”, Jukka Kuusisto sanoo.Bodymind Oy:ssa Diarium oli käytössä jo aiemmin. Elämä on helpompaa, kun koko konserni käyttää samaa ohjelmaa.

Tämä artikkeli on osa terapia-alojen toimijoita esittelevää artikkelisarjaa. Artikkelisarjan tuottaa terapia-alojen erikoisohjelmisto Diarium. Harkitaanko teilläkin Diariumin käyttöönottoa? Varaa aika esittelylle täältä.

Asiakkaitamme